I. Postanowienia ogólne.
§ 1.
Regulamin porządkowy STILL – MED Centrum Medycznego określa organizację i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, ofertę, zakres czynności pracowników, prawa i obowiązki pacjenta, postanowienia dotyczące gwarancji oraz tryb składania skarg i wniosków przez pacjentów.
II. Organizacja i przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
§ 2.
1. Centrum Medyczne STILL – MED świadczy usługi medyczne, na zasadach pełnej odpłatności za spełniane świadczenia zdrowotne.
2. Przyjęcie pacjenta do Centrum Medycznego STILL – MED, celem przeprowadzenia leczenia i rehabilitacji , następuje na zasadzie dobrowolności i za jego zgodą.
§ 3.
1. Przyjęcie pacjenta do przychodni wymaga założenia dokumentacji medycznej i statystycznej.
2. Każdy pacjent ma zakładaną osobną dokumentację związaną z leczeniem w Centrum Medycznym STILL- MED.
3. Przy pierwszej wizycie przeprowadza się z pacjentem wyczerpujący wywiad (zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego regulaminu) na temat jego stanu zdrowia.
4. O każdej zmianie stanu zdrowia pacjent zobowiązany jest poinformować lekarza lub specjalistę, u którego prowadzi leczenie przy kolejnych wizytach w poradni.
§ 4.
1. Pacjent posiadający pełną zdolność do czynności prawnych, przedstawiciel ustawowy bądź opiekun prawny wyraża pisemną zgodę na zabiegi wykonywane w Centrum Medycznym STILL – MED, zgodnie z formularzem zgód na zabieg medyczny stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego regulamin.
2. Leczenie podstawowe i zachowawcze prowadzone jest po wyrażeniu ustnej zgody na leczenie.
3. Za oświadczenie o wyrażenia zgody w przypadku, o którym mowa w ust. 2 uważa się poddanie przez pacjenta umówionemu leczeniu.
4. W przypadku osób ubezwłasnowolnionych całkowicie lub częściowo oraz osób małoletnich zgodę na podjęcie leczenia wyraża przedstawiciel ustawowy lub opiekun prawny.
§ 5.
1. Każda wizyta pacjenta w Centrum Medycznym STILL – MED odnotowywana jest w jego dokumentacji medycznej.
2. W przypadku odmowy poddania się przez pacjenta wymaganego i koniecznego leczenia, fakt ten odnotowywany jest w dokumentacji medycznej pacjenta i stwierdzony jest podpisem lekarza oraz pacjenta.
3. W przypadku odmowy podpisania przez pacjenta wymaganego w ust. 2 oświadczenia lekarz odnotowuje ten fakt w dokumentacji medycznej. Powyższe powinno być również poświadczone przez asystentkę lub pielęgniarkę obecną wówczas przy pacjencie.
§ 6.
Centrum Medyczne STILL-MED świadczy stacjonarnie usługi medyczne w zakresie:
a) wizyt lekarskich,
b) fizjoterapii,
c) osteopatii,
d) dietetyki klinicznej,
e) trychologii,
f) fizjoterapii uroginekologicznej,
g) refleksologii,
h) hirudoterapii,
i) kroplówki witaminowe.
j) podolog
Centrum Medyczne STILL-MED świadczy usługi medyczne w zakresie wizyt online.
III. Prawa i obowiązki personelu Centrum Medycznego STILL-MED.
§ 7.
Personel zatrudniony w Centrum Medycznym STILL- MED zobowiązany jest do:
a) udzielania świadczeń zdrowotnych zgodnie z aktualną wiedzą medyczną,
b) przestrzegania praw pacjenta,
c) stałego podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
d) prowadzenia dokumentacji medycznej,
e) zachowania w tajemnicy wszystkiego, o czym poweźmie wiadomość w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych
IV. Prawa i obowiązki pacjentów.
§ 8.
Każdy pacjent ma prawo do:
a) uzyskania informacji o swoim stanie zdrowia, proponowanych metodach leczenia oraz rokowaniu na przyszłość,
b) świadczeń zdrowotnych odpowiadających wymaganiom aktualnej wiedzy medycznej, udzielanych z należytą starannością przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe,
c) dostatecznie wczesnej informacji o zamiarze odstąpienia przez lekarza od leczenia pacjenta i wskazania przez tego lekarza możliwości uzyskania świadczenia zdrowotnego u innego lekarza lub podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych,
d) informacji o prawach pacjenta,
e) informacji o rodzaju i zakresie świadczeń zdrowotnych udzielanych przez Centrum Medycznego STILL – MED,
f) zachowania w tajemnicy przez personel Centrum Medycznego STILL – MED informacji z nim związanych, a uzyskanych w związku z wykonywaniem zawodu medycznego,
g) wyrażenia zgody albo jej odmowy na udzielenie świadczenia medycznego,
h) poszanowania intymności i godności,
i) dostępu do dokumentacji medycznego dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych, w tym do uzyskiwania wyciągów, odpisów bądź kopii dokumentacji medycznej osobiście lub przez upoważnioną osobę,
j) rejestracji telefonicznej,
k) decydowania o osobach, którym lekarz może udzielać informacji o jego stanie zdrowia.
§ 9.
Każdy pacjent jest zobowiązany do:
a) podpisania zgody na leczenie, w przypadku wyrażenia zgody na jego przeprowadzenie,
b) przestrzegania zaleceń lekarzy i personelu medycznego,
c) przestrzegania zasad bezpieczeństwa BHP oraz przepisów przeciwpożarowych,
d) przebywania jedynie w miejscach przeznaczonych dla pacjentów; zabronione jest wchodzenie do pomieszczeń przeznaczonych tylko i wyłącznie dla personelu Centrum Medycznego STILL- MED,
e) powstrzymania się od palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie Centrum Medycznego STILL – MED,
f) dbania o czystość pomieszczeń, w których przebywa pacjent,
g) powstrzymania się od zaśmiecania terenu należącego do Centrum Medycznego STILL – MED,
§ 10.
W przypadku braku przestrzegania zaleceń i wskazań lekarskich, także w zakresie postępowania przedzabiegowego i pozabiegowego pacjent ponosi wszelkie konsekwencje i ryzyka z tym związane.
§ 11.
1.Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty w wysokości ceny wizyty u danego specjalisty za niestawienie się na umówioną wizytę, w przypadku jej nieodwołania przed wyznaczonym terminem.
2. Pacjent jest zobowiązany do uiszczenia opłaty w wysokości 50zl w przypadku odwołania wizyty w tym samym dniu, na który była zaplanowana lub w dniu wolnym od pracy poprzedzającym termin wizyty.
3. Spóźnienie na umówioną godzinę może spowodować skrócenie czasu zabiegu bądź jego odwołanie.
4. W przypadku wizyty online pacjent zobowiązany jest do uiszczenia opłaty w wysokości ceny wizyty u danego specjalisty najpóźniej
24 godziny przed wyznaczonym terminem.
V. Postanowienia końcowe.
§ 12.
1. Niniejszy regulamin wchodzi w życie od dnia 1 kwietnia 2023r.
2. Wszelkie zmiany regulaminu wymagają formy pisemnej.
3. Niniejszy regulamin dostępny jest na stronie internetowej www.rehstillmed.pl